Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych zagadnień w naszej firmie, dlatego informujemy Państwa o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych.
Od 25 maja 2018 roku stosowane jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawa o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 r. (Dz.U. poz.1000)
Administratorem Państwa danych osobowych w zakresie danych przekazywanych do Zakładów Ubezpieczeń są Zakłady Ubezpieczeń. Dane osobowe przetwarzane są Zakładom Ubezpieczeń przez nasze Biuro Ubezpieczeń z siedzibą w Wałbrzychu przy ul. Grodzkiej 47. Można się z nami kontaktować się pisząc na adres Administratora Danych na adres e-mail: [email protected]
Biuro Ubezpieczeń Ewelina Klich dysponuje odpowiednimi środkami technicznymi i organizacyjnymi, wiedzą i wykwalifikowanym personelem a także podjęło skuteczne środki techniczne i organizacyjne zabezpieczające dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa oraz uszkodzeniem, zniszczeniem lub nieuzasadnioną modyfikacją zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Administrator dołożył należytej staranności w celu odpowiedniego zabezpieczenia przekazanych danych osobowych, a w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- Zawarcia i realizacji umowy ubezpieczenia;
- Realizacji usługi likwidacji szkód;
- Sprzedaży produktów i usług oferowanych przez nasze biuro;
- Prowadzenia działań marketingowych podejmowanych przez naszą firmę samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami (Zakładami Ubezpieczeń);
- Dochodzenia roszczeń;
- Archiwizacji danych;
- Udzielania odpowiedzi na pisma i wnioski;
- Prowadzenia działań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji;
- Prowadzenia analiz i statystyk oraz na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;
- Spełniania obowiązku prawnego ciążącego na firmie (np. rozliczenia podatkowe).
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych stanowi jedna lub więcej z poniższych:
- Udzielone przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędne do realizacji umowy (zawarcia umowy ubezpieczenia, likwidacji szkody);
- Udzielone przez Państwa zgody na kontakt z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub telefonu (SMS);
- Konieczność podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (np. odpowiedzi na pytania, wyszukanie najlepszej oferty);
- Obowiązek prawny ciążący na Administratorze danych (np. rozliczenie transakcji z Państwem zgodnie z przepisami prawa);
- Niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych np. takich jak obowiązek udzielania odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski;
Oprócz Zakładów Ubezpieczeń Państwa dane mogą być przekazywane następującym podmiotom:
- Podmiotom przetwarzającym Państwa dane osobowe w związku ze zleconymi przez naszą firmę działaniami realizowanymi w na rzecz naszej firmy np.:
- Firmom kurierskim i pocztowym (w tym obsługujących skrytki pocztowe), które będą dostarczać przesyłki do Państwa i firm z nami współpracującymi (w wypadku zaistnienia takiej potrzeby);
- dostawcy poczty email (w wypadku potrzeby komunikowania się z Państwem z wykorzystaniem poczty elektronicznej);
- kancelariom prawnym, którym nasza firma zleciła np. prowadzenie postępowania;
- firmie księgowej;
- Podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na mocy odrębnej umowy, zobowiązane są do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa danych osobowych, w szczególności nieudostępniania danych osobom nieuprawnionym, oraz do stosowania fizycznych i technicznych środków bezpieczeństwa, adekwatnych do sposobu przetwarzania tych danych.
- Podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Nasze Biuro zapewnia Klientowi na jego życzenie szczegółową informację o podmiocie, któremu powierzyliśmy przetwarzanie danych, zakresie powierzonych danych oraz terminie ich przekazania.
Okres przetwarzania Państwa danych osobowych
Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
- Okres przez jaki są świadczone usługi na Państwa rzecz;
- Przepisy prawa, które mogą obligować naszą firmę do przetwarzania danych przez
określny czas (np. ustawa o rachunkowości), - Okres, który jest niezbędny do ochrony interesów administratora danych;
- Okres na jaki została udzielona zgoda.
Ponadto, informujemy, że mają Państwo prawo do:
- Żądania dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa;
- Sprostowania danych;
- Żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia;
- Usunięcia danych lub ograniczenia przetwarzania;
- Wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych;
- Przeniesienia Państwa danych osobowych.
W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych przez naszą firmę, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonych zgód w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Państwo korzystacie z usług, obowiązuje do jej odwołania.
Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych prosimy kierować na adres Administratora Danych z dopiskiem „Dane osobowe” lub na skrzynkę [email protected]